Check!

Door Maarten Kruijt

Voorbereiding: Check!

Deze gaat vooralsnog best goed. Het lichaam is overduidelijk sterker geworden. Het gevarieerd trainen in gewicht en oefeningen heeft toch voor de juiste prikkels gezorgd. Gelukkig heb ik hier niet alleen in gestaan. Samen trainen is daarin toch wel heel goed. En een goede fysio is hierin toch ook wel heel belangrijk! Dus nog even een paar weken goed gedoseerd door trainen en mijn lichaam zou er klaar voor moeten zijn.

Goede schoenen: Check!

Ook geen verkeerd idee om je loop eens te laten analyseren. Zo kom je toch achter wat verrassende dingen. Zo kwam ik erachter dat ik nooit meer op een bepaalde schoen mag lopen vanwege het naar binnen kantelen van mijn enkel (Ik zal geen merken noemen). Na de aanschaf van deze schoenen wist ik niet wat mij overkwam. Overal demping! Wauw! Ik wist niet dat lopen zo comfortabel kon zijn. Vooralsnog dan, aangezien ik binnenkort een rondje 42 kilometer loop.

Startnummer: Check!

Wel zo handig als je je ook daadwerkelijk inschrijft.

Familie informeren: Check!

Verklaarden mij eerst voor gek, maar daarna vonden ze het eigenlijk wel een heel stoer idee om het op deze manier te benaderen. Ze hadden wel vertrouwen in mijn uitleg. Daarin heb je ze ook nodig voor de mentale support op de dag zelf.

Route: Check!

Ver..... Zo ver!

Logistiek: No-check (Als je het al zo mag noemen)

Iedere loper heeft een bepaalde logistiek bedacht met de aanvoer van alle extra drankjes en bananen en weet ik niet wat je allemaal naar binnen werkt. Tegen die tijd is mijn vriendin 26 weken zwanger. Die laat ik natuurlijk niet van punt naar punt fietsen. Die zetten we bij de finish en hopen op mooi weer. Maar gelukkig heb ik nog familie en wat goede vrienden die dat vast wel willen doen.

Kleding: No-check!

Het is geen modeshow, maar wat trek je eigenlijk aan als je zo een eind moet hobbelen?

Al met al zit het wel OK. De laatste puntjes op de spreekwoordelijk i zetten en we kunnen beginnen!

p.s. Wil jij zelf ook op een effectieve manier met een kettlebell trainen en hoe je dit op een veilige manieer aanleert bij anderen? Wacht dan niet te lang! Dit jaar nog wordt op 9-11 juni de officiele Russian Kettlebell Challenge (RKC) gegeven. Dé kettlebell opleiding voor serieuze sporters en trainers die hun kracht, uithoudingsvermogen en vetverbranding een ultieme boost willen geven, beter willen leren bewegen en de kettlebel willen gebruiken als ondersteuning van hun eigen sport of algemene fitheid.

http://www.dragondoor.com/workshops/details/wpkb268/